Ik heb een gastgezin!! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu Ik heb een gastgezin!! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu

Ik heb een gastgezin!!

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

22 Juli 2015 | Italië, Teramo

Ciao!
Zoals de meeste van jullie denk ik al weten ga ik aankomend schooljaar naar Italië!! :D Ik ga dan een middelbare school volgen en ik woon dan in een gastgezin om zo de cultuur en taal te leren.

Twee dagen geleden ben ik eindelijk mijn gastgezin te weten gekomen!!!
Ze wonen in Teramo in een klein dorp dat Piano della Lenta heet, het ligt aan de oost kust ongeveer op dezelfde hoogte van Rome. Mijn gastgezin bestaat uit vier personen; de ouders heten Giampaolo en Valiena, ze hebben een kat en twee dochters Alice (13) en Clara (11). Ze vinden net zoals mij volleybal, kunst en dieren leuk, dus dat komt goed uit! :)
Het enige wat ik nog niet weet is weet is welke school ik kom te zitten. In Italië is het scholensysteem iets anders, als je naar de middelbare school gaat kan je kiezen tussen verschillende scholen zoals artistico (kunstschool), linguistico (taalschool), classico (klassieke school) of scientifico (wetenschap school). De basis vakken zijn dan hetzelfde maar elke school specialiseert zich in een paar vakken. Ik hoop eigenlijk op artistico omdat mijn vervolgopleiding ook creatief is, maar ik versta in de eerste maanden toch niks want alles in het Italiaans, dus maakt het niet zo veel uit welke school ik zit.

Over ongeveer 6 weken vertrek ik naar Rome waar ik eerst een oriëntatie kamp heb. Hier ontmoet ik dan iedereen van over de hele wereld die het zelfde programma volgen in Italië als ik! Mijn oriëntatie weekend in Nederland was al super gezellig dus dit moet helemaal leuk worden! Daarna ontmoet ik mijn gastgezin en reizen we door naar Teramo!!

Ik kan niet wachten om mijn gastgezin te ontmoeten en in Italië te wonen!!!

Tanti baci!

• 22 Juli 2015 - 18:50

Ans:

Je familie ziet er erg leuk uit. Ben al wel een beetje verdrietig dat je gaat

• 03 September 2015 - 21:16

Fridi:

Mara goede reis en heel veel plezier in Italie! Ben benieuwd naar je verhalen.

• 04 September 2015 - 07:56

Elle:

De wereld aan je voeten! Heel veel plezier en geniet ervan. Ciao