Già un mese! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu Già un mese! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu

Già un mese!

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

12 Oktober 2015 | Italië, Teramo

Ciao tutti!

Ik zit hier al een maand! Voor mijn gevoel gaat de tijd super snel!
Een paar weken geleden heb ik voor het eerst mijn neef en tante ontmoet van de Italiaanse kant! Ze waren allebei naar Teramo gekomen en we zijn door de stad gaan lopen en we hebben vooral veel bijgepraat! Dit was echt heel gezellig, alleen heb ik twee neven dus wil ik de andere ook nog heel graag ontmoeten!

Op school verander ik nu af en toe van klas omdat ik dan in plaats van sommige saaie vakken architectuur en boetseren heb!! Dit vind ik echt heel leuk want zo heb ik meer mensen leren kennen en is school minder saai. :) Het italiaans gaat trouwens best goed maar ik kan het nog steeds niet verstaan wanneer ze tegen elkaar praten, soms weet ik wel waar ze het over hebben maar daar blijft het dan ook bij. Wel versta ik het bijna altijd als ze tegen mij praten!

Elke zaterdag is hier een gewoonte om een rondje te lopen in de stad (fare un giro), we gaan dan ook uiteten. Het is dan ook echt heel druk maar ook heel gezellig!! En één avond was er een soort sport avond waar alle clubs en verenigingen zichzelf presenteerde door een kraampje en een soort show of bijvoorbeeld bij volleybal een volleybalnet en mensen die gingen volleyballen! Dit was super grappig want ik heb nooit zoiets meegemaakt!

Met mijn familie gaat het heel goed! Ik ben heel close met mijn zusjes, ik speel thuis vaak spelletjes met Clara en speel volleybal en faccio un giro (rondje lopen in de stad) met Alice! Ook delen we allemaal kleren wat heel leuk is want je kledingkast word twee keer zo groot, ik heb namelijk dezelfde kleding maat als Alice en schoenmaat als Clara, maar met T-shirts enzo pas ik ook die van Clara en mijn gastmoeder!! De ouders zijn ook heel aardig want ik mag altijd zelf kiezen wat ik doe, ik mag met hun mee of zelf wat doen of thuis blijven, ze hebben me daarom ook een sleutel van het huis gegeven.

Gisteren ben ik terug gekomen van een kamp in Rome met alle AFS'ers uit midden Italië! Ik kende al een paar meisjes van andere kampen en heb meer vrienden daar leren kennen! :) We zijn naar een museum en de zee gegaan en voor de rest veel spelletjes gespeeld en gekletst!
Ik heb gemerkt dat dit jaar vol zit met gemixte gevoelens hebben, want na dit kamp wil je wel graag weer naar huis maar je wil niet al die gezellige mensen achterlaten.

Dat was het dan weer.
Tanti Baci

Mara

  • 15 Oktober 2015 - 11:04

    Nolda Swinkels:

    Hoi Mara,
    Klinkt allemaal heel gezellig. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet ervan. Groetjes, Nolda.

  • 17 Oktober 2015 - 20:36

    Roelinde:

    Ha Mara!

    Wat leuk om weer wat van je te lezen! Nog heel veel plezier! Groetjes Bert en Roelinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Hallo allemaal! Hier kan je mijn AFS High School jaar in Italië volgen!

Actief sinds 22 Juli 2015
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 3006

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 10 Juli 2016

High School Italië

Landen bezocht: