Il primo giorno di scuola! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu Il primo giorno di scuola! - Reisverslag uit Teramo, Italië van Mara Flores - WaarBenJij.nu

Il primo giorno di scuola!

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

11 September 2015 | Italië, Teramo

Ciao Tutti!
Elke avond behalve woensdag heb ik volleybal gespeeld in het team van Alice (gastzus) dit was heel leuk en zo heb ik Alice's vriendinnen kunnen ontmoeten. :)

Woensdag avond was een oriëntatie in Pescara met Christine (Denemarken), Lynn (Noorwegen) en Trinidad (Ecuador) dit waren ook de meisjes die voor een groot deel mee reisden op de vertrek dag! Het was dus super leuk omdat we elkaar al kenden en met elkaar konden lachen! :D We moesten eerst onszelf tekenen met dingen erbij die we leuk vonden en daarna kregen we nog handige tips en de regels van AFS te horen.

Vandaag was de eerste schooldag, ik was best wel nerveus omdat ik daar niemand kende en de taal niet eens vloeiend spreek, maar gelukkig was er een begeleider die me voorstelde aan de klas. De klas bestond maar uit ongeveer 10 personen wat fijn was want hierdoor was iedereen goede vrienden met elkaar en waren ze super aardig naar mij toe! (we gaan morgen met z'n alle samen lunchen! :D) Ook de leraren waren aardig ze gaven er niks om als we te laat waren en alleen de geschiedenis lerares heeft les gegeven bij de rest was het klets uur en op het laatst vrij tekenen!

De eerste maand volg ik alle lessen mee met mijn klas en daarna krijg ik een eigen rooster zo hoef ik alleen vakken te volgen die ik leuk vind, ik wissel dan tussen mijn klas en andere klassen. Ik ga tekenen, schilderen, architectuur, boetseren, wiskunde, kunstgeschiedenis, natuurkunde, Engels en Italiaans volgen en in Januari wanneer ik wat beter Italiaans kan komt filosofie er ook bij!

Vanmiddag ontmoet ik mijn privé Italiaans lerares, zo kan ik eindelijk beter Italiaans leren! :)

Tanti Baci,
Mara

  • 11 September 2015 - 16:57

    Ans:

    Leuk om je verslag te lezen. Je bent lekker druk!
    Xxx

  • 11 September 2015 - 18:40

    Enrico Flores:

    Liceo artistico en prive lerares italiano is een perfecte combinatie..... bofkont!!!!

  • 13 September 2015 - 02:02

    Suzan Swinkels:

    Hi Mara, ik zag bij ons mam een briefje liggen met jouw site. Leuk om jouw avonturen in Italië te volgen. Ik wil je heel veel plezier wensen en natuurlijk heel veel succes met het leren van de taal. Groetjes Suzan

  • 13 September 2015 - 02:02

    Suzan Swinkels:

    Hi Mara, ik zag bij ons mam een briefje liggen met jouw site. Leuk om jouw avonturen in Italië te volgen. Ik wil je heel veel plezier wensen en natuurlijk heel veel succes met het leren van de taal. Groetjes Suzan

  • 01 Oktober 2015 - 14:15

    Oma:

    Hallo Mara, hoe gaat het?

  • 08 Oktober 2015 - 17:50

    Nolda Swinkels:

    Hoi Mara. Ik kijk regelmatig op jou reisverslagen en ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Superknap van jou dat je daar de taal gaat leren. Ik hoop dat alles naar wens gaat en wens je heel veel succes met alles. Groetjes, Nolda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Hallo allemaal! Hier kan je mijn AFS High School jaar in Italië volgen!

Actief sinds 22 Juli 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3011

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 10 Juli 2016

High School Italië

Landen bezocht: